tisdag 24 mars 2009

Dag nr 2


Igår var det nog mer eller mindre den värsta dagen i vår historia. Jag var trött så jag trodde jag skulle stryka med på kuppen. Siri hade inte sitt soligaste humör hon heller. Krävde konstant uppmärksamhet och underhållning. Tur att vi hade sällskap på förmiddagen (Tack Anna) så gick det lite bättre. På eftermiddagen sov vi båda två 2 h,, skönt som bara den. Tog mot lite att väcka Siri som sov så sött, men skall man följa schemat så skall man.
Kvällen överlevde vi med nöd och näppe, pappan tyckte inte så värst mycket om oss och mitt påhitt. Men jag lovade dyrt och heligt att han kommer tacka mig en dag snart.
Över till natten då, Siri somnade igår på 6! minuter. Protesterade lite då jag gick ut men tystnade snabbt och somnade. Jag kastade mig på madrassen utanför och var redo att ta upp kampen den kommande natten. Men hör och häpna, hon vaknade 2 gånger inatt. Först kl 03.23, jag ramsade 3 (x4) gånger utanför dörren. Skrutten protesterade först, men tystnade snabbt och somnade om. Allt detta inom 10 minuter. Följande väckning var kl 06.18. Nu var hon riktigt arg, hon tyckte givetvis det var dags att stiga upp nu. Jag ramsade och hon tystnade, ropade till igen efter 10 minuter, så höll vi på en stund innan hon förstod att det hjälper inte. Kl 07.30 var det väckning, iof var hon redan vaken, men blev jätteglad då jag tillslut kom in i rummet och hon fick komma upp för dagen.
Idag är vi pigga och glada, (jämfört med igår iaf) vi hoppas dagen förflyter på utan större grinighet.
Ha en fin dag!

Jag tackar för alla kommentarer. är det någon mer som prövat denna kur får ni gärna berätta hur ni gjort och om det fungerat.

4 kommentarer:

  1. Sååå härligt att höra...Hälsa lilla skruttan..

    SvaraRadera
  2. oj va rolit att du fick sov så bra inatt:) snart läggdax fö siri skrutt nu å siir ja på klockon:) elå snart å snart..men :D ha de gott!

    SvaraRadera
  3. Yeeeij! Duktigt Siri (å mamma förståss) ibland je ju no bra ti va äijnvis å ha tålamod!

    SvaraRadera
  4. nå jaa...låter som ett stort steg framåt=) Yess!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad