måndag 23 mars 2009

God morgon

Här är vi (eller åtminstone jag) rejält trötta idag. Det har nog inte blivit många blundar sömn för mig på min madrass. Siri däremot sov helt ok. Han har vaknat 4 gånger inatt. Första gången tog det mig nästan 2 h att få henne somna om med buffning, solfjäder och ramsor. Andra och tredje gången gick det på 10 minuter. När hon vaknade fjärde och sista gången var klockan 06.30 Då var det svårt att få henne somna om, efter 45min sov hon någorlunda. Kl 07.30 var det väckning med pompa och ståt. Dock såg hon inte så pigg och glad ut, men efter att vi varit vakna en stund har hon nu samma humör som vanligt. Nu skall vi vara vakna till 12.30, därefter följer en middagsvila på 2 h. Idag (och 10 dagar till) måste vi följa vårt upplagda schema till punkt och pricka. Det skall ätas och sovas på exakta tider. Allt för att sovningen skall börja fungera.
Nu är Anna & Emma på väg hit för att underhålla oss lite.

5 kommentarer:

  1. dukti jessica...he nog bara ti ha tålamod...för hon lär nog visa sin envisa sida, men tå får tu jier he å;) haldär opp tuman fö är=)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, låter no jobbigt. Men förhoppningsvis ska e funk! Ja halder tuman å stjeckar ork ti både Siri skrutt å moder Jessica! =)

    SvaraRadera
  3. Kämpa på, vi får väl försök vi tå sedan om e funkar bra ;)

    SvaraRadera
  4. Oj vad intressant att se om det funkar, om det gör det kanske man borde ta fram SHN-boken ut bokhyllan, damma av den och kanske läsa den då iallafall! ;)

    SvaraRadera
  5. Måste bara lämna en kommentar om att jag har använt mig av buffande på vår minste och det var OTROLIGT hur bra det funkade! Fast han var under halvåret då jag började. Jag fick honom att somna i egen säng på ungefär tre minuter, högst! Fortfarande (nu 2,5 år) lägger han sig i samma ställning då han ska somna :)
    Ha det bra och grattis i efterskott till 1-åringen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad