söndag 29 november 2009

Bä bä Limma Lamm

Siris repertoar växer för varje dag. Inte så konstigt med tanke på hur mycket hon övar. Hennes mun går konstant, från att hon slår upp ögenen tills de slocknar igen. Varje ledig stund jag har hemma så kommer hon traskandes med någon av sina sångböcker. Jag är heller inte dålig på att sjunga för henne och likadant tror jag det är på dagis. Så det är väl inte konstigt hon går runt och gnolar varje vaken timme. Så här låter det oftast hemma hos oss:
-apa, apa...ummppa, ummppa...
-bä, bä, limma lamm....ull.
-lille katt, lille katt, lille ööta kooa...
-linka linka äärna dää..
-ella må tollen, svanseen.


Vår älskade lilla sångfågel

3 kommentarer:

  1. de e samma sånger som sjungs här...dock e lilla snigel favorit, å mumin..=) kul kul hur som helst!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Ska var rolit ti kom häim å sii är na nu snart!
    Kva star e åp Siris önskelist ti tomtin då? :)

    SvaraRadera
  3. Åååh, jag älskar såna här inlägg!!
    Men usch så dålig jag är på att skriva ned vad egna barn säger/har sagt och tyvärr glömmer man ju så fort...

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad