lördag 28 november 2009

Lillajul i almanackan


Trots julpynt på jobbet, julstjärnor och ljusstakar i fönstren här hemma och gårdagens försök hittar jag inte den rätta julstämningen. Den är borta, puts väck. Kan det inte komma lite lite snö så att marken skulle bli lite ljusare?
Siri tyckte det var kul att bråka med mig i onsdags och det upprepades idag. Men idag var det jag som gick som vinnare ur leken, 1 timme senare. Nu skall här städas upp lite och ytterligare lite julljus hängas fram. Det ser ut som om vi kommer att få fira kvällen för oss själva. Det är nämligen full fräs på bygget idag. Det blir för Siri och mig att göra det bästa av situationen och sätta oss och vänta att det smäller i dörren.

1 kommentar:

  1. Jäkla ungar. Här var det samma igår, 20 min sömn på dagen. Och som om det inte skulle vara nog med det så klämde Marius hela 30 minuter idag! Om någon människa skulle förklara logiken i det; ju längre nätter han sover - desto bättre dagsömn, och ju tidigare han vaknar på morgonen - desto sämre dagsömn. Men men.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad