torsdag 31 december 2009

2009 (del2)

Juni

De första tagen med grävmaskinen blev tagna på tomten. 5 dagar senare var han klar med sitt jobb. Vi började med grunden till garaget och huset. Vi servade med mat och kaffe mellan varven och håll koll på vad de gjorde. Vi fick även klä av oss arbetskläderna och gå på bröllop. Jag skaffade mig ny frisyr. Siri fick vattkoppor 1år 3 månader gammal och sovfriden var slut. Hon kliade och hade hög feber. Det var riktigt synd om henne. Dock blev hon en riktig hejjare på att prata. Jag kunde räkna till 18 ord i hennes ordförråd.
 
 Vi firade midsommar på villan. Efter midsommar kom sommarvärmen och vi njöt av våra dagar i solen medglass. Umgicks med andra mammor och barn. Fyllde vatten i simbassängen och plaskade varje dag.

I slutet av månaden var husgrunderna där dom skulle. Vi hurrade och hoppade, nu var det inte långt kvar tills huset skulle anlända.

Juli

Det var varmt och skönt, blev tomatkarneval istan. Jag var ute och dansade med klackarna i tälttaket. Jag började få lite ångest över att det var 4 veckor kvar av min och Siri´s ledighet. Vi passade på att umgås med släkt och vänner så mycket vi hann. Träffade gamla klasskompisar i Vasa och Siri hade 3-dagarsfeber.

Vi beslutade efter mycket om och med vilken nyans garaget och huset skulle få. Jag spenderade de flesta kvällarna med målarpenseln i högsta hugg. Garaget tog fart och var så gott som färdigt tills huset anlände.

Måndagen den 27 juli var en stor dag.Vårt hus anlände och blev upplockat. På fredagen var de klara med sitt och huset stod på backen. Vi var nöjda och glada. Det blev precis som vi hade önskat.


Augusti

Jag började arbeta och Siri började skolas in på dagis, 1 år och 5 månader gammal. I mitten av månaden började hon vara där 4 dagar/vecka och trivdes som fisken i vattnet. Ordförrådet växte och hon var aldrig tyst. Vi firade sambons 30-årsdag och gudmors 50-årsdag. Besökte bostadsmässan och fick en massa inspiration.

Jag forsatte målandet och nu fick också huset färg. Fönstren sattes i och det blev finare och finare för varje dag.

September


Det började bli höst i luften och jag konstaterade att det var tungt och jobbigt att vara hårt arbetande kvinna. Vi njöt av våra onsdagar då vi oftast var lediga. Alla helger befann vi oss på bygget i vanlig ordning. Jag träffade kompisar och smaskade kräftor med mammorna. Siri blev 18 månader och ännu duktigare på att prata och dålig på att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad