fredag 23 april 2010

Dagens tips

Efter ett par dagar i mitt nya kök, trodde jag loppet var kört. Att mitt livs största misstag var att köpa keramikhäll och rostfria vitvaror. Keramikhällen var svår att rengöra, det var fastbrännt och ingrodda matrester. Diskmaskinen såg ut att ha varit med om sju svåra år och kylskåpet avspeglade 15 hungriga familjemedlemmar. Känner ni igen er?!? Behöver ni hjälp?!? Var lugn, köp dessa två medel och det räddar ditt liv (nästan i alla fall)
 Flaskan till vänster finns att köpas på Elhuset och den till höger på Halpa-Halli i Närpes för en slant på ca8€/st (minns inte exakt)

Nu ångrar jag inte mina val en enda sekund, nu har jag ett skinande rent kök (ibland)

1 kommentar:

  1. Jag gillade INTE stålskyddet... Tyckte inte det gjorde nån skillnad. Men ett skydds- och rengöringsmedel för hällen är ett måste! Jag köpte mitt på Elgiganten tror jag det var.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad