tisdag 20 april 2010

Lite skrämmande men samtidigt väldigt roande

Ibland funderar jag vad jag håller på med. Skriver blogg och blottar mig själv, min dotter och vårt hem. Igår var det rusning till bloggen. En hel bunt nya människor hittade hit. Vem är ni? Varifrån kommer ni? Lämna gärna en liten hälsning så blir jag jätteglad, nya som gamla läsare.
Samtidigt är jag beroende av bloggen, min kära vän. Flera gånger per dag loggar jag in och kollar läget. Jag vet också att mina vänner och släktingar som inte bor i närheten gillar att läsa om oss och se vad vi håller på med. Jag vet också att man blir beroende av att läsa bloggar. Man blir bekant med människorna i fråga fast man aldrig träffats "på riktigt"
Ibland funderar jag på att lägga ner hela alltihop, men tror inte jag skulle "klara mig utan". Dessutom är det så himla roligt att gå tillbaka i arkivet och läsa om den gångna tiden. Den sist dagen här kommer säkert någon gång, om inte förr då Siri är så stor och förstår hela grejen och inte vill vara med längre. Än så länge är det jag som bestämmer.
Så länge det känns bra för mig fortsätter jag i samma stil. Hoppas ni också är nöjda och glada. Fast det vet jag ju att ni är, annars skulle ni ju inte klicka er in hit dag efter dag, haha!

Ha en fortsatt fin tisdag!

20 kommentarer:

  1. Jooo hejsan, visst är moster här..Det vet du, men skriver inte alla gånger. För jag tycker också det skulle vara skoj att få en hälsning ibland, eller läser du aldrig min blogg???:)))))

    Ha en fortsatt trevlig vecka. Nu ska jag ut i butiken.

    SvaraRadera
  2. Emma här! Tycker du har en intressant blogg så därför följer jag med er:)

    SvaraRadera
  3. Jag kikar i varje dag för att se vad ni donat med! Man behöver ju liksom inte ringa varje dag då;)
    Hälsn. Jag på K:backen!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också det känns lite skrämmande ibland! Att vissa vet så mycket om en när man själv inte vet mer än namn.Och en text kan ju tolkas på så många olika sätt. Men o andra sidan så kan man ju välja lite vad man skriver och sen så ska man väl stå för vad man gjort;)
    Tycker det är kul att läsa om andra familjer vad de sysslar med:)

    SvaraRadera
  5. Moster her. Det er dejligt at følge med hver dag hvad I laver og har det.Specielt når man har den afstand mellem os. Så er man bare misundlig at man ikke selv har den tid at få lavet en hjemme side så I kunne følge med hvad vi laver;-)Hilse alle og passe på jer. Sofia

    SvaraRadera
  6. Jag kikar in mest alla dar för att det är precis som du säger, man blir beronde av att läsa nån annans blogg :) Jag tycker att det är intressant att läsa om din familj, jobbet och andra funderingar du har .
    Ha en bra tisdagkväll !

    SvaraRadera
  7. Ja hänger kvar! :D Intressant att si va ni donar me å fina byggeriet! :) Snygg frilla föressten...

    SvaraRadera
  8. anna o. emma säjr tummen upp fö bloggase dett :)

    SvaraRadera
  9. Precis så känner jag ibland också!Överväger nu som då att ge upp det hela eller lösenordsskydda för att ge upp bloggen rätt och slätt känns inte riktigt bra heller:)Man blir beroende:P

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!
    Jag e nog inne nästan varje dag o läser din blogg, så fastän jag inte hör av mig så ofta betyder det nog att ja tänker på er iaf. :)
    Kram från Åland

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Veronica shenn,man var väl no beroend åp na vis fö jag har fläir bekantas bloggar spara i "favoriter" å täj kollar ja ijenom nästan alla dagar, så jag kikar no in ganska ofta alltså :)

    E je kul ti lies kva ni snåssar mie ;)

    Hava bra!

    SvaraRadera
  12. Hej! Jag hittade din blogg av en slump och känner så väl igen mig med allt vad du skriver om byggande. Vi håller även på att bygga ett nytt hus och jag måste säga jag tycker ni har lyckats väldigt bra med ert hus! Fint! :) Hälsn. Johanna

    SvaraRadera
  13. Halloj!
    Jag och Ivar följer flitigt med varje dag vad som händer hos är :) Bloggen je ien oåv mina favoritsidor :)Kramin från Öijen!
    H.Anne

    SvaraRadera
  14. Halloj!!
    Jag e nog med här på ett hörn oxå! E intressant att följa med er och se ert fina hus ta form =) och gulliga Siri :)
    Väntar ju ännu på vårt där en bit bort. Kanske jag då kan få me dig ut nån kväll å gå ;) Saknar själv sällskap, men går gärna...

    Ha de gott!! Kramar/ Johanna

    SvaraRadera
  15. Även jag kikar in nu som då..:)

    SvaraRadera
  16. Syster yster här! :) Ja kuckar också in varje dag för att hålla mig med i svängarna och varje milli som mina favorit Siri utvecklas, växer och bli äldre! Avstånden e långa och inbland kan det gå längre tiden före vi träffas men då kan ja följa me er i bloggen och sova lungt på nätterna när ja vet att ni ha har det bra :)

    Saknar er massor!

    SvaraRadera
  17. Minns inte hur jag hittade din blogg men i varje fall fastnade jag för din blogg och är in varje dag och kikar.

    SvaraRadera
  18. Läser din blogg med jämna mellanrum. Vill på detta viset följa med hur Harriets äldre dotter har det. Hon tycks ha det bra. Din mor och jag har delat allt i över trettio år, och vi tänker fortsätta med det.

    SvaraRadera
  19. Å så e det jag som kikar in nu och då! Alltid intressant med husbyggarbloggar. Men det jag mest gillar med din blogg är humorn och att man känner igen sig i dina tankar, tex när det gäller lilla fröken ;)

    TACK så väldans för gratulationerna och fina ord!!

    SvaraRadera
  20. Kikar in nu och då och kollar läget :)
    /Mallu

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad