onsdag 16 juni 2010

Tillbaka till det normala

Vad är inte bättre än att njuta en stund för sig själv innan läggdags, läsa dagens bloggskörd och mumsa i sig vaniljglass med jordgubbar.
Sambon jobbar och Siri och jag har spenderat kvällen ensamma, så när som på en liten visit av morfar. Hon har varit samarbetsvillig min dotter ikväll. Jag fick klippa min far ostört och sedan han for fick jag tom huset snabbstädat, båda våningarna! Hur gick det till?

Här har ni svaret: Vill si Pippi långstump på datolin jag! Och efter det: Mamma, vill ha modulela(modellera) jag! 

En glad och nöjd fröken och jag fick pyssla på med det jag ville. Det är vi verkligen inte bortskämda med här i huset. Oftast hänger hon oss hack i häl och skall delta i alla aktiviteter. Vilket oftast fördröjer och förvärrar situationen.

Med dessa ord avrundar jag kvällen och mina lediga dagar. Imorgon väntar jobbet igen och vi återgår till rutinerna.

1 kommentar:

  1. Inte ens det funkar hos oss. För Lilla A tillägger snabbt:
    "Mamma sitta här. Hålla handen." Eller "Aana sitta samn" (famn).
    Men allt har sin tid...

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad