torsdag 23 juni 2011

Det här med att städa

Att man skall ha huset i skick och städat till midsommar, det lyder inte jag (och säkerligen många med mig). Jag tror det är något gammalt som fortfarande sitter i. Vem tusan orkar bry sig hur det ser ut i ens skåp och lådor bara för att det är midsommar eller jul? Nej det räcker väl med den vanliga fixningen (läs plocka undan de värsta hoparna). Dammsuger och torkar golv gör väl ändå de flesta (i alla fall vi med småbarna) flera gånger i veckan. Dessutom skall vi inleda midsommarfirandet med Tacomiddag ikväll, då kan vem som helst lista ut hur vårt köksgolv kommer se ut efter det.

3 kommentarer:

  1. damsuger och torkar golver, flera gånger i veckan??+!!!??? nu är det nog nått ja missat som småbarnsförälder;) kanske det blirbättre då ja får mitt hus;)

    SvaraRadera
  2. Ingen kommentar till det egna antalet moppningar och dammsugningar. Iallafall tror jag du har det på det torra, Jessica! :)

    SvaraRadera
  3. Hunden löser problemet kring matbordet hemma hos oss. Men resten av skräpet som han drar in ska vi inte ens tala om...

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad