måndag 18 juli 2011

Det här med maten

Flickan på bilden har en viss del med texten att göra
En av de få negativa sakerna med att vara mammaledig och vara på hemmaplan är den här eviga utfodringen av stora och små. (och då har den minsta i familjen inte fått smaka någon riktig mat ännu)
Det känns vissa dagar som om det går ut på att förbereda mat, koka mat, äta mat, plocka undan mat. och städa upp mat. När vi är färdiga med den sista punkten, ja då börjar vi om med punkt 1, ny förberedning av mat. Skulle maten gå ner utan gnäll och kladd (nu syftar jag givetvis på flickan på bilden) skulle det kanske underlätta lite. Men när varje måltid är en kamp ser man inte direkt fram emot måltiderna heller. Dagens klagovisa slut.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med om det där att man bara håller på och lagar mat, matar eller städar bort..men tänk ändå vad olika man kan göra med bebisar.
    Mina har ätit vanlig mat sen de var 3½ månad, och nu äter de nästan-riktig mat vid varje måltid

    SvaraRadera
  2. Håller het med!Det är samma visa här!!!

    SvaraRadera
  3. Har själv 3 killar, den mellersta killen är precis likadan, ska inte äta, vill inte äta, kladdar och klåttar och spiller (3½ år) suck, varje måltid är en kamp och det är inte roligt. Äldsta killen har ätit helt ok, men jag är helt förundrad över minstingen 1½ år som nästan äter själv redan, han slevar in och älskar mat, tänk så olika barnen kan vara :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad