onsdag 3 augusti 2011

Hemma hos min mormor...









...finner man handarbeten och olika pyssel i mängd och parti. Jag tror inte det finns något i handarbetsväg min mormor inte har prövat på. Hon har alltid ett eller oftast flera projekt på gång. Ibland ringer hon och undrar om det finns något man vill ha gjort eller behöver så hon har "orsak" att handarbeta/pyssla. Vi har fått tröjor, sockor, dukar, tavlor, olika keramikföremål, pappersmobiler mm. Jag har nu blivit så "gammal" att jag förstår att uppskatta alla dessa alster och inser hur mycket tid och energi det är nedsatt på alla dessa fina saker. De kommer alltid att finnas sparade och påminna mig om min väldigt duktiga och händiga mormor. 
För en tid sedan drabbades hon tyvärr av en infarkt i hjärnan. Hennes tal- och rörelseförmåga försämrades. Men idag är hon på benen igen och tränar flitigt varje dag. Den vänstra armen krånglar lite ännu, men förhoppningsvis kan hon snart ta sticksömmen i hand igen och fortsätta där hon mitt i allt var tvungen att sluta.

(den uppmärksamme kanske räknade till 12 små troll på tavlan och inte 11. Men det är för att hon har 12 barnbarn, så vi måste ju finnas med allihopa. Hon borde också uppdatera med 4 barnbarnsbarn)

1 kommentar:

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad