torsdag 15 september 2011

Pippimössan



När jag snöar in mig på någonting, ja då gör jag det ordentligt. Får jag en idé i huvudet och på börjar ett projekt, då måste det slutföras så fort som möjligt. Annars är risken stor att jag tröttnar, vilket jag oftast gör med långtidsprojekt. Jag föddes inte med det längsta tålamodet om vi säger som det är.  
Pippimössan var ett passligt stort projekt. Kanske jag tillverkar en till nu också när jag har ångan uppe, annars misstänker jag att vi kommer slåss om den ena och enda.

Inspiration och mönster härifrån

11 kommentarer:

  1. Vilken fin! Snäll som du är fixar du säkert en till mig också på samma gång :)

    SvaraRadera
  2. Det beror lite på det där tålamodet vet du :D Kan hända jag snart hittar något roligare projekt igen.

    SvaraRadera
  3. Jättefin vort on! Å ja fundra du saat å sticka så stickor glödd tå du itt tänkt buri oppdater bloggen na igår :P

    SvaraRadera
  4. He va just sålis e va Ulle ;)

    SvaraRadera
  5. Jättefin!! Jag vill också sticka mössor, är det svårt? Har hittills bara stickat typ hundra halsdukar... :)

    SvaraRadera
  6. Nä det var verkligen jättelätt, inga konstigheter alls. Trevligt att ses idag :D

    SvaraRadera
  7. Åjj så fin on va :) Har du na mönster du sku kon lägg ut ? :)

    SvaraRadera
  8. Mönster finns hos Lindaslantliga.blogspot.com. Hade en länk i ett annat inlägg.

    SvaraRadera
  9. Blev inspirerad och nu har även vi en pippi-mössa, tack för det! Men stickade du på 70 maskor? Tyckte den blev så liten, så här blir det nog att tillverka ännu en som är lite större :) Tror vi skall satsa på en pippi-halsduk oxå!

    SvaraRadera
  10. Jepp, jag gjorde det. Jag tyckte nog också att den blev lite väl spänd om mitt huvud. Kan hända jag också fixar en till lite större.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad