torsdag 20 oktober 2011

Bloggpriset 2011

Min vän Cha-Cha och jag bestämde oss för att ta lite välförtjänt morsvila. Vi bokade in oss på ett hotell i Helsingfors den 5:e december. Samtidigt råkar nämligen Bloggpriset gå av stapeln. Vad skulle inte vara roligare än det att gå på fest och träffa en massa andra trevliga bloggare. (Egentligen är jag lite nervös redan, har aldrig tidigare gått på bloggfest/-mingel/-bloppis/-brunch)
Men nu till den stora frågan som både jag och Cha-Cha funderade på idag. Vad klär man på sig, skall man ha långklänning? Kan man ha en kort (inte kort kort) klänning? Måste googla bilder och se hur ni såg ut ifjol ni som gick på fest eller så kanske någon kan berätta för oss nybörjare.
Bild

10 kommentarer:

  1. Kul!

    På basis av fjolårets gala kan man i princip klä sig precis hur man vill. Kort eller långt spelar absolut ingen skillnad.

    Vilket hotell har ni bokat? Ifall jag skulle joina er...

    SvaraRadera
  2. Javisst! Låter bra...då borde det inte bli några större bekymmer.
    Scandic Continental där ganska i närheten av Korjaamo bokade vi. Boka boka, det blir hur bra som helst!

    SvaraRadera
  3. Yeeeeh! Synd att jag råkar vara utomlands, annars skulle jag joina, fast jag inte bloggar :) Men däremot så skulle jag ha en perfekt klänning för dig! Har den själv på morgondagens dop, så skall försöka få en bild så kan ja skicka den åt dig!

    SvaraRadera
  4. Yeeeh, dig kan man alltid lita på syster!

    SvaraRadera
  5. Men om Eva kommer med så kanske vi kan uppgradera till en svit.......... ;)

    SvaraRadera
  6. Cha-Cha:
    Höhö. Jag kan ligga på golvet :)

    Jag ska fundera på alternativa lösningar. Jag har nu inga kläder heller... (Eller så kommer jag i samma klänning som ifjol - utan bula:))

    SvaraRadera
  7. Eva: Om inte du ska ha den du hade ifjol så kan jag låna den för den var riktigt tjusig! Golvet, Bah! Det fanns ett hotell vi såg på där det fanns extra väggsängar (som i vikinghytten) att fälla ner vid behov :)

    SvaraRadera
  8. Låter som att vi får boka om till ett familjerum ;) Nej men en extra bädd går säkert att fixa till vårt rum.

    SvaraRadera
  9. Verkar som det är flera som behöver klänningar! Bäst att gräva fram både de långa och korta :)

    SvaraRadera
  10. Jag hade en kort, svart klänning från Gina ifjol. Fast då var jag lite gravid också, det var lättare att bestämma vilka plagg man inte skulle ha.

    Låter skoj! Jag har faktiskt redan en biljett till galan, så jag ska nog gå. Om jag får barnvakt, vilket jag hoppas!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad