lördag 5 november 2011

I en bybutik


Morfars(min pappas) särbo driver en liten bybutik i grannkommunen. Igår hade vi utflyktsdag och besökte butiken. Det var så himla trevligt så vi tänkte aldrig komma oss därifrån. Siri plockade i mjölkdisken, fyllde hyllorna och underhöll kunderna.
-Tå ja var stor ska ja buri arbet schenn, ja ska bäre ga i skolan en stånd först.
(då jag blir stor skall jag börja jobba här, jag skall bara gå i skolan en stund först)
Kaffepannan var varm hela dagen och kunderna kom och gick. Tänk vilken för lyx för byborna att ha en egen butik.

3 kommentarer:

  1. Har ni varit i Harrström? Kul, min hemby!

    SvaraRadera
  2. aÄr så tacksam över vår butik! Den är en riktig pärla.

    SvaraRadera
  3. Anonym- Javisst är det i Harrström vi varit.

    Sofia- Ja verkligen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad