lördag 31 december 2011

Nyårskarameller


150 g kex...jag valde Domino den här gången
50 g färskost...philadephia
ca 120 g choklad...vitchoklad

Mixa kexen i mixer, blanda i smältosten och knåda ihop till en tjock deg. Rulla till bollar. Ställ kexbollarna i frysen. Smält chokladen och rulla de frysta bollarna en och en i chokladen. Vill du garnera med något, typ strössel strö på vart efter du rullat bollarna. Chokladen stelnar snabbt eftersom bollarna är kalla.
Klipp klapp färdigt och så himla gott!

5 kommentarer:

  1. Ser supersmarrigt ut :)
    Riktiga nyårskarameller!
    Gott Nytt År!
    Hoppas vi hinner ses nåt på nästa års sida!

    SvaraRadera
  2. Mmmm! Ser jättesmarrigt ut! :)

    Ett riktigt Gott Nytt År till dej!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hmmm... kanske jag måste ta en sväng till köket och snurra ihop några kulor jag också?

    Gott nytt år till er alla!!

    PS. Det är inte smältost utan färskost ;)

    SvaraRadera
  4. RockMom- Det är smaskigt :D Tack det samma. Ja det skall vi verkligen. När jag slutar jobba skall vi träffas, så det så!

    Linda- Det är så gott så gott, testa! Tack det samma!

    Starndviksvillan- Tack det samma till er. Tack för rättelsen ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad