söndag 11 december 2011

Tredje advent och pepparkakor

Vi tände det tredje ljuset, såg snöflingorna falla och bakade pepparkakor. Jag körde halvfabrikat i år och köpte färdig pepparkaksdeg. Det misstaget kommer jag inte göra om frivilligt. Den var lätt och smidig att baka ut, men smaken var nog inget att skryta med. Mitt saldo blev i alla fall två burkar med pepparkakor. Siris saldo blev däremot noll. Hon behandlade degen som trolldeg och modelera och visade inte det minsta intresse av att trycka ut figurer. Nåja, pepparkaksbaket är avklarat och lite julstämning börjar tack vare snön infinna sig.







4 kommentarer:

  1. Jag körde alltid halvfabrikat då jag bakade med pojkarna. Det var ju själva bakandet som liksom var grejen, sen är det ingen som verkligen äter pepparkakor hemma hos oss..så ;)

    SvaraRadera
  2. Jag åt inte alls av dendär degen, men pepparkakorna blev nog ätbara tycker jag.Och ett bra alternativ till den frusna varianten. Men jag är van med köpisdeg, kanske svårt att nöja sig med den när man brukar ha äkta vara :)

    SvaraRadera
  3. RockMom- I år var det tydligen inte bakandet som var huvudsaken. Vi kunde gärna ha låtit det vara, hon var inte det minsa brydd. Därför var det lite synd att degen smakade bajs när jag själv var tvungen att baka ut allt.

    Cha-Cha- Tur att jag inte tog den frusna varianten då. Nog gick de att äta, men inte är de på långa vägar lika goda som mina "egna" :D

    SvaraRadera
  4. Den där pepparkaksdegen hade vi också och det blev jättebra!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad