söndag 22 januari 2012

Som om det inte vore nog




Men vi blev så sugna på plättar.
Linn hade plättbekymmer för en tid sedan och bland kommentarerna fanns en massa plättips och recept. Jag valde ett recept och lyckades pricka in ett väldigt bra recept. Detta bör läggas på minnet:

2 ägg
2,5 dl mjöl
5 dl mjölk (vi använde havredryck istället)
1tsk salt
1msk olja

Vi lät sedan smeten stå i kylen ca 45 minuter. Sedan en klick smör i stekpannan för varje plätt och rätt hög värme på plattan.
Det kan helt enkelt inte gå fel

5 kommentarer:

  1. o blandar du lete smält smyör i smetin behöver du itt lägg a i pannon(om du anv teflon)
    Sussi

    SvaraRadera
  2. För att få dom lite matigare och hälsosammare brukar jag blanda i lite havregryn och havrekli o grahammjöl. Barnen hälls längre mätta och glada.

    SvaraRadera
  3. Hålls skall det ju stå, lillasyster hjälper mig att skriva.

    SvaraRadera
  4. kanske något jag borde prova på.. misslyckas ALLTID !

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad