tisdag 29 maj 2012

Så mycket lugnare


Jag blev tf enbarnsmor på eftermiddagen när farmor hämtade Siri. Jag kastade upp fötterna på soffkanten*, läste en tidning och vilade i all sköns ro medan Saga sov. Mitt i allt fick jag ett ryck och ansåg att jag behövde motionera. Bäst att smida medan järnet var varmt och barnet sov i vagnen**. Jag fick ett ryck på färden och styrde in via optikern. Så var nya glasögon beställda också, och solglasögon fick jag på köpet.

*jag sökte med ljus och lykta efter ett solbo på gården, men idag var det kraftiga vindar och det blåste iskallt överallt. 
**barnet vaknade ju givetvis under resans gång, men alla glasögonbågar hos optikern borde nog vara hela och på rätt plats hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad