måndag 4 juni 2012

Ålderdom eller bara förutseende?


Det är inte bara glasögonen som får mig att känna att jag blir nog gammal jag också. Jag fick just samma känsla när jag stod och rullade köttbullar av 1kg maletkött, kl 22.00 en måndag kväll. Kan hända att det inte är tecken på ålderdom, utan bara klokhet. Hur som helst har jag varken varit bra på att planera och vara förutseende tidigare, men det tar sig med åren det också. 
Imorgon bitti far flickorna och jag i väg till Vasa staden, läkarbesök för Siri på agendan. Jag vet att jag kommer tacka mig själv när jag trollar fram köttbullar på 2 sekunder när vi kommer hem imorgon kväll. Dessutom har vi skiftbyte, jag sticker i jobb när Jens avslutar sin dag och kommer hem.

2 kommentarer:

  1. Förutseende helt klart! Jag e 22 bast å rolla köttbullar åv 1 kg malaköt förr vikon. Hur molit som helst tå man bare får ta di ur frysin :) Tå man äjn gang buri roll så ska man jier a ordentlit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog en kombination av båda för mig skulle jag tro.
      Javisst, när man en gång är på G är det bara att köra på :)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad