tisdag 12 juni 2012

Nu är det dags att börja träna igen


Jag vet inte när jag motionerat senast (förutom cykelturen här om kvällen). Jag har på riktigt inte varit ute på en promenad (i rask takt utan barn i släptåg alltså) på flera månader. Jag har inte ansträngt mig det minsta sedan piloxing var på tepeten i vintras. Jag har blivit slö, slapp och en degig soffpotatis. Men nu har jag blivit så inspirerad av alla löpskolor, nicerun, kanontior och westcoastrace så jag var bara tvungen att ta mig i kragen. Ikväll när alla andra i huset tagit natt, snörade jag på mig skorna och gick ut på en rask promenad. Jag hatar att springa och jag känner mig som en halt kamel när jag lägger fram. Oftast orkar jag 100 meter, får mjölksyra och kramp i benen och lägger ner. Men ikväll gick jag en runda via spånbanan i närheten (så att så lite folk som möjligt skall se den halta kamelen) och tänkte ähh jag testar...hur svårt kan det vara!? Och vet ni vad..jag orkade springa hela varvet runt, 1,5km. Jag vet inte varifrån energin kom, men mitt i allt var jag varvet runt. Jag studsade nästan hem och nu är jag stolt som en tupp. Jag är redan laddad för nästa runda.

8 kommentarer:

  1. Det var starkt! Själv har jag börjat använda motionscykeln lite smått.. :) vi ska nog komma i form, så kanske vi springer något lopp nästa sommar du å jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...min iver hbar säkert avtagit tills dess. Jag brukar lite lida av det syndromet att ta ut allt i början för att sedan avta och mitt i allt är det bortglömt och något nytt på tapeten :D

      Radera
  2. Svar
    1. Ja just precis efteråt, inte igår och inte idag ;)

      Radera
  3. hahha ja samma kännsla som mig när jag började små springa ut efter vägarna i vår jag plannerade också minna rundor när alla i huset såv och trafiken var minskad ut efter vägen, de vill säga runt kl 23 på kvällen for jag ut 3 kvällar i veckan för att ingen skulle se min spring stil. å nu har jag faktist vågat ta löpp rundorna tidigare om kvällen runt 21 å orkar längre än vad jag trot om mig.så håll ut å skit i folk du möter när du är ut på din runda :)a-l

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det säkerligen är en rätt vanlig känsla. Men det är rätt skönt att springa i skogen också, mjukt åt fötterna också i spånbanan.

      Radera
  4. Heja, heja! Tjejmilen på Mosedal 28.6! Finns också en kortare runda på 6km, men hela milen vållar knappast heller problem. Man kan springa, promenera eller fast hoppa på ett ben.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Att springa 6 eller 10 kilometer låter allt för tufft. Men promenera går betydligt bättre :D

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad