söndag 2 september 2012

Händelsernas helg


Berättelsen om klätterapan fortsätter. Hon inledde helgen med ett litet fall från grovkökstrappan. Stor bula i pannan, stort sår under näsan och skrubbsår på kinden. 


Idag var det dags för nästa incident, den stod Siri för. Jag som trodde vi hade det här med klippandet bakom om oss, men nej. Ganska exakt ett år efter senaste smygklippning var det dags igen. Jag plockade kläder i grovköket och flickorna lekte (trodde jag ja) i tältet i lekrummet. Mitt i allt dyker inte bara en utan TVÅ nyklippta döttrar upp. Den här gången tog hon sig an lillasysters hår också, med nagelsaxen. Snipp snapp slut så var den pannluggssagan slut. Jag är både arg, ledsen, besviken och uppgiven. Men det är bara hår och det växer varje dag, men jag hoppas att det växer lite fortare än vanligt nu. För de har verkligen inga snygga frisyrer.


10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nåjaa, jag vet nog inte om jag kan kalla dem ljuvliga ;)

      Radera
  2. Man vet nog vad det blir av henne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas nästan det, annars har hon ju praktiserat helt i onödan!

      Radera
  3. Förstår att det känns hopplöst, men Siri passar ju jättebra i kort lugg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hopplöst är bara förnamnet. Jag börjar vara trött på hennes påhitt. Tack, det är ju tur om den klär henne lite i alla fall ;)

      Radera
  4. :)) Ny frisör i huset?, ja tänk vad de kan hitta på. Stackars liten med bula och skrapsår men hon ser lika glad ut i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar nästan lite så. Och det är väl just det att hon blir inspirerad när hon ser mamman gå löst med saxen på folk. Man måste ju testa och se vad som händer också ;)

      Radera
  5. Ja tycker de ser jätte fräscha ut :) Siri kommer nog att bli en superb frissa! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåjaa, men det kunde ju faktiskt ha varit värre. Men mest synd är det om Saga som blev helt utan hår uppe på huvudet. Hon hade nämligen i en tofs i sin lugg, men den klippte frissasystern bort, jämnt av med hårbotten :(

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad