onsdag 24 oktober 2012

Dagens

Vi städar, plockar och donar i lekrummet här nere. Det var rent ut sagt bedrövligt där. Vi har tom tvättat fönstren, de två sista som var otvättade på nedre våningen. Nu börjar det ta sig så småningom, men det är lite som att ro i motvind att städa med mina hjälpredor. Jag plockar bort, någon annan plockar fram. Jag gömmer undan något (tror jag), efter en stund sitter någon i vardagsrummet och plockar i någon gömma.

- Siri! Jag vill ju att du plockar bort det du håller på med innan du börjar med något nytt.
- Ååå...varför kan ingen annan göra det åt mig??

Jag vänder på klacken går till ett annat rum och hoppas hon fattat poängen. Det brukar fungera bäst.
Sedan hör jag från vardgasrummet

-Guuud! Guuud! Kom!
Sedan berättar hon åt Saga
- Jag har en kompis som heter Gud. Han kan lite allt möjligt förstår du.

2 kommentarer:

  1. oj Siri! bra ti va på klubben så man får en hjälpreda med sig var man än går ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Di kan no täische 4 åringan...

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad