torsdag 4 oktober 2012

Den omtalade föreläsningen

Föreläsningen var precis så bra som jag hoppades den skulle vara. Lättsam, rolig och så mitt i prick. Visst var det saker som man vet och har läst förr, men saker som så snabbt glöms bort och man väljer att gå den "enkla" vägen i vanlig ordning. Man fick sig en och annan tankeställare och jag hoppas att den sitter i en längre tid. Jag hoppas jag orkar ta tag i saker och ting med barnen, kanske lyssna lite mera, fråga lite mera, analysera lite mera och fundera lite mera på grunden till konflikterna och vardagsbekymren.

"Barn kan inte alltid få sin vilja fram, men de borde alltid få sin känsla fram"

6 kommentarer:

  1. Håller bara med! Inte så ofta föreläsningar håller måttet, men det gjorde verkligen den här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var så otroligt lättsam så det gick att suga åt sig precis allt.

      Radera
  2. Jag var på föreläsningen i Smedsby dagen innan och jag håller med dig. Man behöver ibland höra såna här självklara saker uttalas av någon annan. Föreläsningen fick nog igång tankarna ordentligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, jag hoppas bara att tankeverksamheten sitter i sig också så man inte slinker ner i samma slirspår (läs tjat och skäll) som vanligt.

      Radera
  3. Och VARFÖR har jag missat denna föreläsning... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja säg det, det var ju synd. Nå kanske det kommer fler chanser. Du kan ju läsa lite i hennes blogg också, det är också bra.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad