tisdag 2 oktober 2012

Klubbdag


Idag var det skördefest på klubben och jag hämtade hem en stolt fröken med rykande varma semlor i en påse.
Jag kan nästan kalla mig enbarnsmor de dagarna Siri är på klubben. Saga och jag har förmiddagarna för oss själva, passar på att handla, uträtta ärenden eller dricka kaffe med lämpligt sällskap. Sedan är det skiftbyte, Siri hämtas kl 12 och Saga lämnas ute i vagnen för middagsvila. Siri och jag har därmed eftermiddagen för oss själva eftersom Saga fortsättningsvis i vanlig ordning drar sitt långa sovpass. Eftersom dagens schema är tomt och fönstertvättarvädret lyser med sin frånvaro (himla skönt) kan vi med gott samvete bädda ner oss vi också och samla nya krafter inför kvällens jobbpass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad