torsdag 8 november 2012

Russinfingrar


Vi har mer än en gång tänkt åka till grannstaden för att besöka deras rätt nya simhall. Ikväll tog vi äntligen tag i saken, tack vare Maria och Isac som gärna ville ha simsällskap. I början var vi (läs Siri) rätt försiktig och ovan, men med tiden växte modet och plasken. Vi avslutade med godsaker i cafeterian och har redan bokat ny simdejt.
Nu vill jag på inget sätt nervärdera vår egna simhall (som är rätt nyrenoverad) men nog är det till Ankdammen man skall åka med barnen och simma. I alla fall någon gång nu som då.

14 kommentarer:

  1. Det tycker jag, å i synnerhet Lova, åxå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har ju inte så mycket längre dit heller så det är ju riktigt prima. Känns lite lyxigt att åka så långt bort då vi har simhall på närmare håll.

      Radera
  2. Vi tackar så mycket för sällskapet! <3 Isac var så glad när vi kom hem! Vi ses igen i nästa vecka! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Siri berättade ivrigt om alla bassänger och händelser när vi kom hem. Ses snart igen :)

      Radera
  3. Berätta vad som är bättre med den andra simhallen? Är det bättre bassänger, temperatur, leksaker...?

    SvaraRadera
  4. Först och främst temperaturerna, mycket varmare i barnbassängen i Kristinestad än här. Sedan finns det också en liten bassäng med ca 30cm vatten och en liten rutschkana i ankdammen. Den var också väldigt pop. De finns också en stor "rör" rutschkana, dock vågade inte Siri sig i den igår men var lika road av att se på när vi andra åkte.
    Sedan var bubbelpoolen och terapibassängen ungefär samma som här. Ett minus i Kristinestad var ju att barnen inte får ha flytkuddar/simring i terapibassängen, det får man däremot ha i Närpes.
    Hela känslan i Kristinestad var på något sätt annorlunda (kan ju också beror på att det för oss var nytt och nymodigt). Mysigare på något sätt. Mycket tror jag tack vare belysningen i bubbelpoolen och terapibassängen. Eftersom hela simhallen är ny var allting så modernt, nytt och fräscht.
    Men som sagt jag vill på inget sätt nervärdera vår egna simhall. Den är också bra, ren och fräsch. Men när det kommer till temperaturerna vinner Kristinestad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svaret! All sist måste vi göra nån utflykt till Kstad nån gång då också:)

      Radera
  5. Det måste nog bara vara hur det råkade med temperaturerna, vanligtvis brukar Närpes ha varmare vatten än i Kristinestad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske i den stora bassängen ja, det vet jag inget om eftersom jag inte ens doppade stortån i den. Men i barnbassängerna har jag svårt att tro att det vanligtvis brukar vara kallare än 27 grader när det skyltas 30 grader. Men vad vet jag, kanske vi bara hade tur.

      Radera
  6. Det är samma temperatur i terapibassängen i närpes och K.stad dvs 32 grader. Däremot barnbassängen är bara 27-28 grader i närpes men 30 grader i K.stad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl mest barnbassängen jag syftade på eftersom det var där vi befann oss mest.

      Radera
    2. Jo, det var det jag menade. Att ur barnens synvinkel är det nog varmare och skönare i K.stad. Speciellt när man som jag har ett barn som fryser jämnt! ;)

      Radera
    3. Speciellt bra när både mamman och barnet fryser ;)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad