onsdag 30 januari 2013

En ruggig onsdag


Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder heter det väl så fint. Idag hade jag nog helst velat krypa ner på soffan under en filt. Regnet piskade mot fönstren och stormen ven i knutarna. Men barnen höll på att driva mig till vansinne med sitt lek, stoj, skrik, riv, gråt, bus, trotsande och stökande så jag var helt enkelt bara tvungen att lufta av oss hela bunten. 


Vet nu sedan inte om det hjälpte så mycket, men jag gjorde ju i alla fall ett försök. Jag kokade sedan i alla fall den godaste vardagsmaten på länge. Leverbiffar och potatismos med stekt bacon och lök. Sagas leverbiffar kom ut tillbaka så var tydligen inte av samma åsikt, men säg den mat som tillfredsställer henne, förutom grynost, ris, makaroner och laxsoppa. 
Efter ytterligare lite lek, skrik och bus blev det äntligen läggdags för alla, utom mig. Nu är det bara att lägga den här onödigaste av onödiga dagar bakom sig och hoppas att morgondagen har mycket annat att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad