fredag 11 januari 2013

Fotokurs


Mitt intresse för fotografering har växt sig större och större med åren. Det har blivit roligt att fotografera annat än barnen också. Men ju mer jag fotograferar och experimenterar inser jag hur lite jag kan. Jag är självlärd och har inte den blekaste aning om det teoretiska i fotgraferandet. Därför har jag nu anmält mig till en fotograferingskurs via Vuxeninstitutet. I hopp om bättre bilder, rätt inställd kamera och mera inspiration.

"Har du systemkamera och vill lära dig lite mer ingående om den? Vad betyder bokstäverna A/AV / S/TV ? Och när behöver man ändra ISO ? Hur får jag suddig bakgrund? Vill du bena ut grunderna och på så vis börja ta bättre bilder på semestern eller av barnen? Eller vill du bara ha en liten inspirations boost tillsammans med andra?" Lärare Sara Bondegård

Ännu finns det platser kvar till kursen. Klicka här om du är intresserad av kursen eller kolla vuxeninstitutets övriga kursutbud. Jag har också anmält mig till den här kursen.

Jag undrar för övrigt hur många bilder det börjar finns på ladan och åkrarna nedanför vårt hus? 

2 kommentarer:

  1. Lycka till på kursen! Jag blir sakta men säkert mer och mer sugen på att lära mig också, men först borde man kanske skaffa sig en vettig kamera i så fall... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nå det underlättar ju lite om man har något att fotografera med först ;)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad