måndag 4 februari 2013

Upp och sedan ner igen

Det lämnade visst lite ruggigt här i rutan några dagar. Av senaste texten att döma kunde man tro jag grävde ner mig och inväntade bättre tider. Så var inte fallet. Vi ryckte upp oss, bakade en lingonpaj, bjöd in vänner och drack kaffe. Solen sken och det var roligt igen, ett par dagar.


Sedan blev det helg, och det började gå utför igen. Jobb och sjukstuga i en salig blandning. Jens och Siri insjuknade i influensan och drabbades av feber. 


Som tur har jag och lillfröken klarat oss än så länge och är någolunda pigga och glada. Vi håller våra tummar och hoppas vi slipper drabbas av samma elände. För jag lider med Siri som hostar likt jag vet inte vad och har feber ännu idag. Apoteket och lite meducin, som Pippi skulle ha sagt, nästa på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad