fredag 15 mars 2013

En fröjd för ögat och själen


Tänk att man (i alla fall jag) kan både älska och hata en årstid såhär mycket. I november hatar man allt vad som heter vinter, snö, slask och kyla. I flera dagar nu har jag inte gjort annat än prisat och älskat vintern. Det kan inte finnas finare dagar än så här. Saga och jag tog den vanliga promenadrundan efter att vi lämnat Siri på klubben. Vi gick och beundrade omgivningen och allt som glittrade vackert av snö och sol. Eller jag gick och mitt sällskap satt och sov i vanlig ordning.

1 kommentar:

  1. Så är det! Vårvintern är nog så himla fin! Och jag tror att man kan njuta mera nu än i november dels för att det är så mycket ljusare, och dels för att man vet att det snart är över! ;) snart är det grusvägar och grönt gräs igen! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad