torsdag 4 juli 2013

En dag på stranden



Mina barn är inga vattendjur, men inte vill jag lägga dem i kategorin landkrabbor heller. De kanske ligger någonstans där emellan. Siri har aldrig tyckt om att bada i havet, mycket hellre badar hon i simhall. De gånger hon doppat tån i havsvatten går nästan att räkna på en hand. Saga har också varit aningen skeptisk till havet. På midsommaren när hon beslöt sig för att bada på villan vände hon om efter ha satt ner ena foten i vattnet. 
- Usch, kladdåt hede. Och så var hennes simtur färdig. Men förra veckan besökte vi stranden i grannstaden med några vänner och deras barn och då gick det över förväntan med badandet. Siri höll sig nog mest i strandkanten men Saga däremot plaskade på rätt flitigt. Kan hända det var mycket tack vare vårt sällskap som inte var det minsta rädda för vattnet och simmade och plaskade på mest hela tiden. Övning ger färdighet. Vi hoppas på mera varma sommardagar och strandhäng.
Vill ju också tillägga att jag själv vågade mig ut i vattnet en stund, farväl vinterklåddin.

2 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder!! :D vardagsbilder är de allra finaste tycker jag.

    Iminsagarden.wordpress.com (det funkade inte att använda wordpress när man kommenterar :/)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det så :D Vad konstigt att det inte fungerar med wordpress.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad