måndag 1 juli 2013

Semester


Idag har vi avklarat den första semester dagen. Vi får i år ha semester på samma gång jag och Jens. Och tänk jag får för första gången i mitt liv njuta av en "betald semester". Som egenföretagare har det varit lite sämre med det under mina arbetsår. Men i och med mitt extraknäck och som "vanlig" anställd får jag i år avnjuta nästan fyra veckor betald semester. Det känns inte alls dåligt må jag säga. 
Vi inleder semestern med lite arbetsläger, projeketen är många som väntar på att få kryssas av att-göra-listan. Det riktiga semestrandet sparar vi till nästa vecka då det är dags för en sverigetrip.

4 kommentarer:

  1. SKÖÖÖNT med (betald) semester!! :)
    Å tänk att du fick ta semester nu i juli på den bästa tiden! ( känns kanske inte så just nu när det regnar och e kallt..)
    Njuuut! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, det känns riktigt bra. Jag skall nog njuta må ni tro ;)

      Radera
  2. Vart ska ni åka till svergie? och har ni några bra semester platser som man skall behöva besöka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slutmålet är Stockholm och Jens systers bröllop. Men vi åker en vecka tidigare och har bra med tid för annat också. Vi har lite planer men inget som är spikat, så än har jag inga tips att dela med mig av. Jag får återkomma med det senare.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad