onsdag 4 september 2013

Det här med håret

Minns ni dom här nyklippta fröknarna för ganska exakt ett år sedan? Siri hade lekt frisör i lektältet och klippt både sig själv och sin syster med nagelsaxen. 

Jag fällde på riktigt några tårar när jag såg deras nya frisyrer och allt jag önskade var att det skulle växa snabbt som attan. Siri var verkligen ledsen efteråt och lovade på hedersord att hon ALDRIg skulle klippa sig själv igen. Vi har ju inte direkt långt till frisören så vill man ha sig klippt i det här huset borde det inte vara så svårt att ordna. 
Ett år har gått och håren har växt. Kanske lite väl långsamt för Sagas del och hon är fortfarande rätt fjunig. Men kvaliteten på håret kan jag väl inte skylla på klippningen, det tar väl sig hoppas jag. Siris lugg har växt till sig bra och klippningen började vara ett minne blott...så hon gjorde det ingen. Ja ta mig tusan var hon inte igång med saxen igen här om dagen. Tur i oturen rök inte lika mycket den här gången. Det var bara luggen som kortades av några cm och Saga hon klarade sig som tur var "oskadd"
 -Hon svängd bäre bort höve, fick jag till svar på frågan till Siri om Saga också fått ny frisyr.
Vad har hon med det här klippandet vår Siri tro? Och varför just på hösten? Med ganska exakt ett år mellanrum (så här såg det ut första gången)? Måste jag låsa in alla saxar nästa höst? Händer det en gång till har jag hotat med kort maskinklippning. Nu hoppas verkligen, ännu en gång att det var sista gången, för man måste väl fullfölja sina hot eller hur var det!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad