måndag 16 september 2013

Hänt sedan sist

Det blev helg och det blev min tur att jobba. Jens tog över rodret på hemmaplan och servde oss. Vi avnjöt lunchen utomhus på lördagen och prisade september. På söndagen tog jag Cha-Cha med mig och åkte på utfärd till Vasa. Vi gick på gårdsloppis så som många andra bloggare och bloggläsare i trakten, shoppade lite nytt och kastade i oss lite mat i gallerian. Som vanligt när vi två är i farten tar tiden slut och vissa diskussioner lämnar på halv 7. Men det var en mycket givande eftermiddag och det kändes mycket lättare i mitt hjärta efter några timmar av prat om vardagens pärlor och baksidor, framtidsplaner och drömmar. 
Måndag igen och skiftbyte i familjen, jag är tillbaka vid rodret. Helgens finväder byttes ut mot äkta höstväder, kraftiga vindar och mössor i lekparken. Min far, byggare Bob dök upp och fixade lite finlir på lekstugan på eftermiddagen. Jag inväntade skymningen ikväll för att kunna fotografera det senaste, men regnet började olämpligt smattra mot fönsterplåtarna och det får helt enkelt bli en annan dag istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad