onsdag 9 oktober 2013

Favoriter i repris

Den här tiden på året är det dags att förbereda sig för vintern, om man inte varit fiffig och införskaffat allt på fjolårets rea. Det var inte vi den här gången, dels för att jag tycker det är ganska svårt att veta hur mycket barnen växer och vilken storlek man skall ta. Eftersom jag själv tycker det är intressant med andras åsikter och erfarenheter av vinterkläder skall ni här få ta del av våra val för vintern. Vi körde favorit i repris hela vägen. Det är givetvis Siris mundering vi talar om, Sagas uppsättning vinterkläder finns redan i lådorna i garaget.
-Sorel (Yooth pack) skor, sådan mor sådan dotter. Jag är jättenöjd med mina skor jag fick av "tomten" fjol. Varma, sköna och lätta att klä på.
-Molo (Mitzy mittens) handskar. Likadana som ifjol. Jättebra handskar med varmt fleecefoder inuti. Blev aldrig våta (innuti) eller kalla, varken i slaskväder eller massa minusgrader.
-Molo (snow) hjälmmössa. Samma som i fjol, passar bra ännu. Åtsittande, varm med fleecefoder inuti.
-Didriksons (Theron) overall. Den första vinteroverallen vi köpte (2009) var en didriksons, det har också varit den bästa hittills. Trots att nu både Siri och Saga haft den ett år vardera är den fortfarande i bra skick. Varm, bra passform, "dubbla"muddar i både ärm- och benslut. Vi hoppas på samma kvalité igen. 

Vad det är för märke på kläderna det kvittar, bara de är av bra kvalitet och hållbara (och givetvis lite snygga också). Viktigast att barnen hålls torra och varma. Vad det gäller pris tycker jag att det går lite hand i hand, som med mycket annat. Vi har testat både billigare och dyrare alternativ på både skor, handskar, mössor och overaller. Man får oftast det man betalar för. Vi tycker det är helt ok att betala lite mera (fast vi givetvis helst betalar så lite som möjligt) om vi vet att det är värt det. Eftersom det kommer en lillasyster efter som ärver allt och tar kläderna i bruk en säsong till eller två. 

Dela gärna med er av era erfarenheter och åsikter. Jag har inte alltid rätt och nya tips samt råd mottages med tacksamhet!


Svart, rosa och turkost är det som gäller i år. Allt från Babyshop.com


8 kommentarer:

  1. Vad har dina flickor för storlek på mössorna? Funderar åt min 2åring då st var 1-2 år och 3-5 år..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Siri har 3-5 år och Saga 1-2 år. Men Saga kan nog ha Siris 3-5 år, så snart blir det nog att köpa en storlek större åt Siri och låta Saga ta den.

      Radera
  2. vi var supernöjda med emmas sorel ifjol så vi kör på det ett år till :)

    SvaraRadera
  3. Oj va bra med positiv feedback på didriksson kläderna, köpte åt enya nu tills nästa vinter o håller tummarna för att den ska passa då. Eftersom jag e ny på området varcdet skönt att höra att dom e bra:) //sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte du blir besviken :) Hoppas den passar bra!

      Radera
  4. Jag funderar också på en Didriksons halare åt vår dotter... Har hört att de är stora i storlekarna, tycker du det stämmer? Vilken storlek köpte du åt Siri och hur lång är hon nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är rätt stora i storlekarna. Jag köpte 120 åt Siri nu, men den är nog aningen stor. Skulle gissa att hon är runt 125cm lång. Är så länge sedan vi mätt henne.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad