lördag 14 december 2013

När det inte alltid går som man tänkt sig

Givetvis skulle vi ut och lussa för nära och kära igår på luciadagen. Det började däremot lite dåligt, eftersom jag själv tycks ha förlagt luciakronan på något så knepigt ställe att den är omöjlig att hitta. Jag sökte förgäves och fick tillslut ge upp. Vi lade allt hopp på det lokala varuhuset och tänkte köpa en ny. Väl framme var det också förgäves, tydligen var det några andra som hade behövt kronor också dagen till ära och det var slut. Med lite sura miner var vi istället tvungna att köpa tärnljus och lite glitterband åt lucian istället. Humöret svängde efter en stund och det var ok att vara tärna också som tur var. Vi övade sångerna i bilen och alla klämde i. Väl framme vid mommo Clary var det ingen som ville sjunga. Inte en ton togs och julkorten vi skulle dela ut hade vi glömt hemma i paniken efter kronan. Lika glad var mommo i alla fall och det är huvudsaken. Samma sak på följande ställe, fammo Daga fick inte heller njuta av vår skönsång. Saga totalvägrade och tystade ner både Siri och mig när vi tänkte bjuda till. Men givetvis räckte det med att visa upp oss för att glädja fammo Daga också.


Lucia 2013 och tomtenissen vägrade ställa upp på en bild. Siri fick i alla fall följa med sin mommo senare på kvällen och titta på luciatåget genom stan. Sedan gick de på luciafesten och lucia 2013 slutade bättre än vad det började för Siri sist och slutligen. Nu har jag fem dagar på mig att trolla fram kronan, då är det dags för klubbens julfest och nästa uppträdande.

2 kommentarer:

  1. Jag känner mig lite skyldig ;o) Vi var också till Halpahalli å sku köpa en luciakrona. Då fanns det bara 2 st kvar så jag tänkte det var lika bra att ta båda :o) Men du vet ju var de finns om ni inte hittar er egen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså var det du som handlat bort dom ;) Nu hade vi sådan tur att det behövdes inga kronor på klubben i år. Nästa år måste jag försöka vara lite bättre förberedd.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad