tisdag 25 februari 2014

Pysselverkstad

En dag i förra veckan hämtade vi hem Siris favorit och vår guddotter Minea från skolan. Eftersom både Siri och Minea gillar att pyssla brukar det höra till att laga något pyssel eller ätbart när hon är här. I julklappstider såg jag tändrosor gjorda av äggkartonger och stearin på flera olika bloggar och sidor. De har sedan dess funnits i mitt bakhuvud för jag tyckte de var både fina och praktiska, men vi själva har ju inget att elda i och inget behov av brashjälp. Nu fick det bli en perfekt födelsedagspresent åt mommo som har en kamin att elda i. 
    
Perfekt pyssel åt både sexåring och nioåring, treåringen var nog också med på ett hörn men iaktog mest vad förebilderna pysslade med. Stearinet tog jag hand om med risk för brännskador, fast de nog hävdade att de klarade av det själva också. Sedan glittrade vi lite och glömde att fotografera de färdiga skapelserna. Men lite halvt syns de färdiga tändrosorna längst till höger på den usla mobilbilden.

Här, här och här hittar ni utförliga beskrivningar på hur man tillverkar rosorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad