måndag 3 mars 2014

Premiär i ishallen

Helgen har mest gått i arbetetstecken, men lite annat skoj har vi hunnit med mellan varven.

För flera veckor sedan, den första lördagen när det blev plus grader, fick vi äntligen skridskor införskaffade åt båda fröknarna. Men som alla vet har det inte varit det bästa tänkbara skridskovädret på sistone och alla isar har fyllts med vatten och rinkarna har varit ett minne blott. I helgen tog vi oss äntligen till ishallen och premiärskrinnade. Saga väntar ännu på sin premiär, jag och Siri tjuvstartade lite. Vet inte när jag skulle ha stått på mina skridskor sist, men av rosten och dammet att döma som mötte mig när jag plockade fram dem ur väskan är det nog många år sedan. Skulle tippa på högstadietiden -97-98 någon gång.

Siri blev nog lite tagen på sängen av att det inte var så lätt som hon hade tänkt sig. Hon kämpade på flitigt och tjatar redan om när har ishallen öppet igen!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad