onsdag 21 maj 2014

Planteringar

Egentligen har jag inte gröna fingrar. Egentligen är jag inte ett dugg intresserad av planteringar och odling över huvudtaget. Men samtidigt är det lite roligt att utmana sig själv och se om man överhuvudtaget kan få något att växa och överleva fast man inte riktigt kan. Ja förutom ogräs då förstås. Så nu står de där på baksidan av gården, våra odlingslådor (tack vare pappa). Jag har målat, pappa och Jens fyllde jord, jag och Siri planterade. Nu väntar vi med spänning vad som kommer att komma upp ur jorden. Kommer vi att få äta morötter och ärter ur eget "land" ännu i sommar? Blir det en flopp och första och sista gången jag försöker mig på odling? Den som lever får se, brukar det väl heta.

4 kommentarer:

  1. Det blir nog säkert bra:)

    SvaraRadera
  2. Tack, vi skall hoppas det och man lär väl sig av sina misstag i såna fall det inte lyckas första året ;)

    SvaraRadera
  3. Kom du ihåg att lägga en filt i lådorna under jorden för att hindra att ogräs kommer upp underifrån? Jag har lagt så i mina lådor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gjorde jag, eller vi lade en bit paff istället.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad