torsdag 28 augusti 2014

Höstrusk och surpuppa

Som det har regnat den senaste tiden. Man blir riktigt trött på eländet. Men om man skall tro väderleksrapporterna borde det vara färdigt regnat för en tid nu. I alla fall för några dagar. 
Jag har varit en riktigt gnällmamma idag. Jag skyller det på vädret och jag skyller det på förkylningen som tagit öre min kropp, eller åtminstone min halsen. Jag skyller också på tröttheten både hos mig och barnen. Nu när de äntligen sover och lugnet lagt sig kommer samvetet krypandes och man mår lite illa över sitt gnäll. Inte var det väl så illa i alla fall. Men imorgon är en annan dag och det är inte vilken dag som helst utan fredag. Då tar vi nya tag och välkomna helgen med stora öppna armar.

2 kommentarer:

  1. Tänk att alla mammor har samma dåliga samvete..och det är som värst då de små liven somnat. 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju tur att man inte är ensam i alla fall :)

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad