tisdag 6 januari 2015

Muggkaka och krassligt barn

Vi har klarat oss hela jullovet från sjukdomar och baciller. Men på slutrakan kroknade Saga och fick igår på kvällen en liten släng av feber och hosta. Jens och Siri for på en liten dagsutflykt och vi andra fick således snällt stanna hemma med febern. För att trösta oss och pigga upp oss med lite socker rörde jag ihop två muggkakor till eftermiddagskaffet. Snabbare och enklare kan man nästan inte göra det för sig.
Receptet hittade jag på Jennysmatblogg

Till två muggar behöver man:
4msk mjöl
1/2 dl nutella
4msk socker
3msk kakao
1 ägg
3msk olja
3msk mjölk

Blanda ihop alla ingredienser, rör till en jämn smet. Fördela i två muggar. (mina rymmer 2,5 dl och det var pysslig storlek på muggarna) In i micron och kör på högsta effekt 1-2 minuter. Testa dig fram för det är olika från micro till micro. (Jag körde nästan 2 minuter, men nästa gång blir det lite kortare för det får gärna vara lite kladdigt för min del)
Servera med vispad grädde och lite bär. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad