onsdag 22 april 2015

I den bästa av två världar

Saga har det verkligen inte dåligt ställt hon som mellanbarn. På förmiddagarna är det hon som är chef och leder lekarna. (Om då sedan lillebror lyder och hon får sin vilja igenom alla gånger låter jag vara osagt). På eftermiddagarna när storasyster kommer från förskolan är den hon som är "chef" och Saga byter roll och blir följare i lekarna. Den bästa av två världar.
Idag är det klubbdag och Saga har precis gett sig av. Nu är det bara jag och lillebror hemma. Nu är det ingen som leder lekarna och nu är det han som är chef över mig i sin tur. Men jag har i alla fall bestämt att vi skall ta en promenad i solen bara han vaknar från förmiddagsvilan och får lite mat i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad