söndag 24 maj 2015

Förståndigare med åren?

Det heta samtalsämnet för helgen var givetvis Eurovisionen. Som alla högst antagligen vet vid det här laget var det Mums-Måns (som han tydligen kallas i media) och Sverige som tog hem hela spektaklet. Själv orkade jag däremot inte titta på hela finalen tyvärr (varför måste det börja så sent och sluta mitt i natten kan man ju få fråga sig som småbarnmamma) För si så där sju-åtta år sedan hade inte detta varit ett bekymmer, men nu går det bara inte (går och går, egentligen hänger det väl på om det är värt det). Som tur hade jag tillräckligt mycket förstånd att gå och lägga mig när alla sjungit sina bidrag, för t.o.m det var i senare laget. Kl 07.15 slog Signar upp sina klara små blå och sedan kom de tassande en efter en annan. 
Tur att de sysslesätter sig själva och leker allihopa ibland också. Jag låg i Siris säng och tittade på (kanske vilade ögonen lite ibland) medan leken utspelade sig i garderoben tidigt imorse.
I övrigt har inte helgen bjudit på så mycket nämnvärt. En hel del jobb för min del och Jens han har stått för markservicen och hushållssysslorna. Inte helt fel med ombytta roller ibland också, kunde nästan tänka mig att jobba lite oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad