tisdag 26 maj 2015

Klätterapan med nattliga bekymmer

Just så ja, det är precis där han helst vill vara för tillfället. Plaska med lite vatten i handfatet. Jättekul och jättefarligt, men det brukar väl vara så.

Tack för era erfarenheter och kommentarer på min bedjan om hjälp. Redan igår kväll efter att jag skrivit ner mina tankar och postat inlägget blev jag peppad och fick kraft att ta itu med saken. Jens är nämligen ledig hela veckan och det underlättar vår vardag avsevärt. Så när det var dags för väckning strax efter kl 00 var jag redo för fight och uppdrag få klätterapan att somna om utan amning. Efter vad som kändes som en evighet, men säkerligen inte var det fick jag honom tillslut att somna om. Samma procedur upprepades två-tre gånger under nattens lopp (har lite dålig koll, var väldigt trött och fightades ganska halvsovandes, försökte spela oberörd av skriket och protesterna) Jag utsåg mig själv som segrare och barnet förblev oammat natten igenom. Hurra hurra. Nu är jag taggad som bara den och inväntar med spänning på den kommande natten och första uppvaket, när kommer det och hur många till blir det efter det? 

2 kommentarer:

  1. Har du slutat amma helt eller fick han amma till natten och på morgonen? Isåfall vilken tid? Hälsningar en trött mamma i samma situation..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han fick amma till natten ca 21 tiden, men inget annat. Morgon har vi tagit halv 8 och då har han inte alls varit särskilt hungrig. Frukost har han fått i form av gröt 8.30 tiden.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad