tisdag 16 juni 2015

Hon kan ju faktiskt simma

Ikväll var det äntligen dags, vi (jag och flickorna) hade planerat in en tur till simhallen. Siri har väntat på att få visa upp sina nya färdigheter sedan i fredags då simskolan avslutades. Och jag kan inte säga annat än att jag är imponerad. Vilken förändring och hur mycket hon lärt sig på två veckor i simskola. Nu kan hon faktiskt simma på riktigt, både på rygg och mage, både ovan och under vatten. Även om jag är "gammal" simlärare själv och varit med och gett otaliga barn vattenvana och lärt simteknik och vet hur viktig och lärorik simskolan är, var det något helt annat att se eget barn simma runt mitt i allt. Så stolt mamma som vanligt och så roligt med nya färdigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad