tisdag 2 juni 2015

Nattproblematiken

Nu har vi en vecka bakom oss sedan jag började försöka få ordning på våra nätter. Som vanligt är det lätt att vara efterklok och man kan ju verkligen fråga sig varför jag inte tog tag i det hela tidigare. Jag menar jag är ju verkligen ingen nybörjare och det är frågan om barn nummer tre, så man tycker att jag borde veta bättre. Men nu är det som det är och jag var helt enkelt inte tillräckligt trött och motiverad att ta itu med det tidigare.
Precis som de flesta säger som använt sig av någon sorts metod för att få barnen att sova tar det oftast bara några nätter innan de fattar vad det är frågan om. För oss tog det fyra nätter och nu sover han så gott som hela natten ostört. Igår somnade han 21.30 i egen säng, satte sig upp i sängen 06-tiden men somnade snabbt om när jag lade ner honom igen och smekte honom på ryggen. Kl 08:45 vaknade han och då var vi alla nöjda att vakna och stiga upp. Jag behöver kanske inte säga att jag är en mycket nöjd, glad och pigg mamma.

2 kommentarer:

  1. Tjohoo! Grattis till nattsömnen! :-)

    SvaraRadera
  2. Så roligt 😊 nu sover ni gott!
    Johanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad