tisdag 27 oktober 2015

Helgen

Det blev fredag, lördag och söndag och innan vi hann blinka var helgen förbi. Även om söndagens klockvridning (och vem var det nu igen som kommit på det där i mitt tycke onödiga ställandet) gjorde att dagen kändes evighetslång. Som tur var Signar ganska ställsam den här gången och fattade vinken med läggdags en timme senare på lördag och vi vaknade kl 07 i vanlig ordning. Jag var förberedd på kl 06 så det var klart godkänt. Givetvis var det också det regniga och ruskiga vädret som gjorde sitt. Jag hade den turen att ha inbokat brunchdate på hotellet med mina -08mammor. (nej inte 08 som i Stockholms 08, utan 08 som i mamma till barn födda 2008). Jag lockade håret, städade upp mig och gick på date med 8 andra mammor som jag träffar alldeles för sällan nu för tiden. Och brunchen då? Jo den var precis lika suverän som de tidigare gångerna jag ätit den, 10 poäng.
Sedan fick lockarna i håret ge vika, barnen behöver rastas i vilket fall som helst. Som tur bekommer inte vädret dem lika så mycket, snarare så det är roligare ju våtare och klottrigare det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad