söndag 18 oktober 2015

Höstlovet

Datorn lever igen och ingen är gladare än jag. Lite rensning, nya uppdateringar och vi kör hårt igen. En stund i alla fall, förhoppningsvis en lång sådan.
En veckas ledighet för Siris del är över. Resten av familjen har också njutit av höstlov, ibland i tur och ordning i olika konstellationer , ibland alla tillsammans. 
Jens inledde ledigheten med att åka tillsammans med flickorna på kryssning till Stockholm. I mitten av veckan jobbade vi lite allihopa, minstingarna på dagis, Siri fick vara med Jens och jag med mitt. Jag hann även till Vasa en sväng i jobbets tecken för att inspireras av höstens trender på Wellas visning. Hela helgen fick vi sedan ledigt tillsammans allihopa. Fixade, donade och gjorde sånt som måste göras inför vintern. Det fantastiskt fina vädret som höstlovet bjudit på höll som tur i sig hela helgen också. Vi avslutade hela ledigheten med en liten utfärd till havet. Blaxnäs blev vårt mål för eftermiddagen och vi grillade korv och klättrade på hala klippor. Tummen upp för gasgrill i grillhuset som man fick använda. Vi kommer säkert igen, men kanske sedan när Signar har förstånd att hålla sig från vattnet och har lite mera lugn och ro i sig.
En vecka går snabbt, men det känns ändå som att det varit en lång och skön vecka. Redo för vardagen  och skolan imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad