fredag 1 januari 2016

Inte som alla andra

Med småbarn i huset firar man oftast inte nyår som alla andra. Man vet att det är väckning samma tid som vanligt och då är det inte värt det att starta det nya året slut i kroppen, med huvudvärk och trötta ögon. Vi firade lugnt på hemmaplan, bara familjen. Eller lugnt och lungt vet jag inte om jag vågar påstå. Dukade lite festligt även om det blev "bara" tacos, men med vitchokladpannacotta med kolatopping till efterrätt. Barnen bestämde kvällslekarna som blev kurragömma och gömma nyckeln. Sedan avslutade vi med "sprakarstickår". Sedan somnade vi alla i tur och ordning, kl 00 var det bara jag och grannarnas fyrverkerier. 
Tack 2015, hoppas 2016 behandlar oss lika bra. Så länge vi alla får vara tillsammans friska och glada, likaså alla andra i vår närhet är jag mer än nöjd. Det om något känns inte som någon självklarhet längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad